fbpx

Collective Imaginary

Did you know that a company's profitability increases

Do you have an effective communication plan? 

What you can achieve

workshops imaginario
Icon

To understand the importance of communication as an enabler of productivity and culture in the company.

Identify

Identificar los espacios propicios para generar esquemas de comunicación frente a los objetivos que la organización tenga definidos.

Development Icon

Develop strategies and communication plans that drive business transformation and impact the business, integrating metrics and processes to enhance the company's results and profitability.

Icon Understand

To understand that in order to achieve the organization's objectives it is essential to know its audiences and its relationship strategy.

What will we achieve?

In 90 minutes we will be able to project the planning, implementation and evaluation of a communications plan.

Who is the target audience?

  • Future professionals preparing in the areas of communication or organizational development.

  • MBA students seeking to strengthen their understanding of the impact of communication on their organizational strategies.

  • Work teams in the areas of communication or human resources interested in strengthening their processes.
  • How will we do it?

    Through a practical planning workshop:

  • We will take into account the context of communications and organizational marketing.

  • We will touch on concepts relevant to the development and planning of an internal communication plan.

  • We will see success stories of Imaginario implementing corporate communication strategies.
  • Mauricio Alvarez

    Mauricio Alvarez

    Our facilitator

    Fundador de Imaginario, una compañía consultora en comunicación, mercadeo y endomarketing, con 16 años de experiencia en manejo de cuentas corporativas a nivel nacional e internacional. Director Ejecutivo y estratégico para el diseño e implementación de herramientas y medios de management para públicos de interés de las organizaciones y la transformación de los negocios.

    Cuenta con más de 20 años de experiencia en el desarrollo de iniciativas de comunicación y endomarketing a través de la identificación e implementación de tendencias de comunicación para las organizaciones.

    Durante su trayectoria ha trabajado en más de 200 compañías a nivel nacional e internacional como Ecopetrol, DHL, Banco Agrario de Colombia, Seguros Bolívar, Bancolombia, RCN Radio, Esenttia e instituciones de educación superior como Universidad Javeriana, Universidad del Rosario, Universidad Autónoma de Manizales y Universidad Nacional, entre otras.

    Magister del Global Executive MBA en EAE Business School Barcelona.

    Magister en Creatividad e Innovación para las Organizaciones de la Universidad Autónoma de Manizales.

    Comunicador organizacional, diseñador, certificado en experiencia de servicio Disney, liderazgo y comportamiento organizacional, comunicación interna, cultura organizacional, gestión del cambio, gestión de TICS para la comunicación estratégica y gerencia de recursos humanos.

    Contact Imaginario

    as a facilitator in your communication strategies

    Our customers

    We use cookies for a better experience, by navigating you accept the data processing policy.